Friday, September 11, 2009

3

"fuh.. letih jugak ye jadi presiden kelas ni.."gumam emilyn.....camne la diorang boleh pilih adik aku jadi presiden kelas nie.nasib baik la aku ni pernah jadi presiden kelas dulu takde la kekok sangat.agaknya apela yang adik aku tengah buat sekarang.boleh x dia ikut ape yang director tu cakap.hmmmm..tapi aku pasti adik aku boleh buat...lagipun aku rasa bakat adik aku lebih menyerlah...
"ish jauhnye die mengelamun...tengah ingat sape tu???"sergah si zarina..

"xde wat pape.. aku ingat ad....kakak aku je...tibe2 aku rase rindu plak..hehehe....

"eh..kakak kau yang jadi supermodel tu ye.."teka zarina

"kau rase aku ade berape orang kakak?"

"sorang..nape?"

"lepastu yang kau dok tanye aku tu bajet aku nie ade banyak kakak je..."

"he3...sorie...tak ingat..."

emilyn hanya tersenyum melihat gelagat kawan baik adiknya itu yang perangainya yang agak gila2...dia cukup kenal dengan zarina kerana zarina merupakab anak dato' asyraf yang merangkap sebagai kawan baik keluarga mereka.akan tetapi dia tahu yang zarina seorang yang baik krn sepanajang hari dia berasda di sekolah ni hanya zarina yang menegurnya..agaknya apalah yang adik die buat sampai sume orang takutkan dia.

"urmm..zarina..aku nk tanye leh..."

"tanye la ape die.."

"aku ni jht ke ngan sume org.."

"kalo bagi aku la kau ok tp kau ni cam emo sket ngan org lain...ngan aku x plak...tu yang aku plik tu...nape kau tanye aku..haa..satu lagi nape ari ni kau baik sangat hah...biasenye time ni la kau nak buli si nufail..tu yg aku musykil sangat tu..."

"malas la ari ni..hehehe.."gotcha...da dapat da sbb org lain jd camtu ngan adik aku..x sangka plak aku..manje2 die pon bole plak pergi buli org..da la pembantu dia plak tu....hurmm takpe aku akan buat dia baik ngan sume org...biar adik aku terkejut berok nnt...

"dah la da abis recess ni...jum masuk kelas..."

zarina yang sudah sedia tekejut dengan perubahan mellisa bertambah terkejut kerana biasanya memang susah nk tgk mellisa masuk kelas...dia hanya membuntuti mellisa.

adus..letihnya hari ni....shooting banyak sangat...nape la dia terima nk tukar personality ngan kakak dia hahngomel mellisa...

"hah best tak jadi kakak ari ni.."sergah emilyn dari belakang

"ape yang best nye...makin letih adela.."perli mellisa..

"eleh..ingat akak x letih ke jadi adik ari ni..nasib baik la kakak ni pernah jadi presiden kelas tau kalau tak x tahu la ape yang jd ngan adik nnt."emilyn juga memerli mellisa...

"dah la adik letih la...nk naik mandi dulu ye...bubye...."mellisa terus naik keatas kerana tak mahu mendengar leteran kakaknya...berleter macam mak nenek...huh...sempat lagi dia mengutuk kakaknya tu...

-didalam bilik-

tut..tut...bunyi mesej baru masuk...mellisa terus pergi kearah telefonnya..dibuka mesej itu yang peti masuk telefonnya.

hi...leh kenal...




adus..sape la pulak yang antar ni...
alah..layan jela...dia terus menekan punat reply..


bleh..awk sape...

ditekan butang send..
hurmmm..sape la yang antar ni ye...takpela...aku pergi mandi dulu la...usai sahaja mendi dia melihat telefonnya.hurm...dia antar la...

saya danny..awak??

sedari bahawa dia boleh go on dengan lelaki ini.mellisa terus mereply.dia merasa bahawa satu perasaan menjalar keseluruh badannya...mengapa ya...

erika..


danny melihat msj yang berada di hadapannya.erika...mengapa ya aku rasa jantung aku berdebar mendengar nama itu..sure ade sesuatu yang special yang terdapat padanya sehinnga aku rasa camni...gumam nufail.tanpa lengahkan masa dia terus membalas msj itu.

hurm..such a nice name...

mellisa tersenyum...hurm lelaki mmg slalu macam tu..dia terus membalas msj itu

tq..

hanya itu yang mampu diucap oleh mellisa...mereka meneruskan perbualan mereka..tanpa disedari masa berganjak dengan begitu pantas.tanpa disedari mas sudah menganjak dari pukul 6 ptg ke 8 malam...ada saja yang hendak diceritakan oleh mereka.masa terus berganjak kepada pukul 12 tghmalam..mata mellisa sudah terasa kuyu..lama gile aku msj dgn mamat ni...hurmm..tkpe gak atleast aku ada kawan.

mellisa:ok awk...saya ngantuk ni..nk tdo..esok skolah...

butang send terus ditekan.tak lama kemudian..

nufail:ok...gud nyte..mimpi saye tau...

mellisa:huh...camne nk mimpi awk..tgk muka pun belom...

nufail:awk ingat muka kim bum tu la muka saye

mellisa:perasan btw..awk ingat muka ga eul dlm boys over flower..tu la muka saya

nufail:ok..nnt saye mimpi awk..

mellisa: gila..ok..gud nyte..

nufail:nyte...

nufail menekan butang send.entah mengapa pabila dia bersama dengan erika dia rasa macam dia rasa ketika berada dengan mellisa.menenangkan.dia tahu mellisa merupakan wanita pertama yang membuatkan hatinya berddebar debar..erika juga.kenapa ngan aku ni..dia tahu hanya mellisa yang tidak mempunyai perasaan dengannya.walaupun dia memakai kaca mata.itu x menjejaskan penampilannya.semua gadis di sekolahnya gilakannya tetapi mellisa tidak...itulah istimewanya mellisa.tidak cepat melatah..dia terus menutup lampu dan tidur bermimpikan mellisa.


No comments:

Post a Comment

PERHATIAN

kepada yg nk comment pasal novel nie...sila ke vampykidz.blogspot.com & tulis comment anda di dalam chat box.
time kaseh..

you've fallen for me